ZŠ a MŠ Nechanice
ZŠ a MŠ Nechanice

Let´s draw some pictures!

-

Aneb pojďme malovat, kreslit, vybarvovat, tvořit a povídat si přitom anglicky. To je novinka, kterou jsme se rozhodli zavést ve 2. ročníku. Jedná se o propojení cizího jazyka s vyučovacím předmětem výtvarná výchova.  Jde o kreativní hodiny, které jsou založeny na anglických instrukcích. Děti mají možnost instrukcím v angličtině dobře porozumět a nemají strach reagovat a odpovídat anglicky, protože učitel vše názorně předvádí. Hodiny jsou vedeny zejména formou zážitkových her. V současné době je přínosná další podoba výuky cizího jazyka, nenásilnou formou v rámci jiného předmětu rozšiřuje slovní zásobu
a vytváří správné návyky ve výslovnosti.

Pomocí zajímavých metod výuky, kdy děti nemají pocit, že se učí, ale že si hrají, můžeme očekávat, že se naučí reagovat na sdělení v cizím jazyce, poslouchat, rozuměta odpovědět jednoduchými větami a budou vybaveny základy dobré výslovnosti a intonace v přirozenějším prostředí.

Děti nepotřebují učebnice, seznamy slovíček, nechceme překládání českých slov a vět
do angličtiny. Našim cílem je mít ve škole spokojené děti, které se těší na angličtinu, které umí anglicky bez zaváhání zareagovat. Navíc si každý žák do svého portfolia zakládá výkresy
a pracovní listy.

 

CLIL (Content and Language Integrated Learning, tj. obsahově a jazykově integrované učení) patří k významným kurikulárním trendům současného evropského školství, a je jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání. CLIL se stal pevnou součástí české jazykové politiky na základě dokumentu Evropské unie pod názvem Podpora jazykového vzdělávání a lingvistické rozmanitosti: CLIL plně integruje výuku učiva jak daného předmětu, tak i cizího jazyka. CLIL má výrazný interdisciplinární charakter, kdy dochází k propojení jazykové výuky a vyučovaného předmětu. Jazyk je prostředkem pro výuku vzdělávacího obsahu, a ten se naopak stává zdrojem pro výuku jazyků. Mezi nesporné výhody CLIL patří přirozené prostředí pro výuku a rozvoj cizího jazyka. Žáci použijí cizí jazyk v naprosto přirozeném prostředí, a ne v uměle vykonstruovaných situacích tak, jak se děje v hodinách cizího jazyka. Jsou lépe motivováni a jsou zároveň účastni bezprostředního použití jazyka. Hodina jednoho nejazykového předmětu umožní tak nenásilné osvojování si cizího jazyka.

Z metodologického hlediska je zásadní rozdíl mezi jazykovou výukou a vyučováním nejazykových - odborných předmětů v cizím jazyce. Jazykové vyučování je v převážné míře zaměřeno na procvičování čtyř dovedností (čtení, poslech, mluvení a psaní). Ve vyučování nejazykového předmětu jsou tyto čtyři dovednosti prostředkem k získání nových informací
a k demonstraci pochopení. Právě tato dovednost - jednat v cizím jazyce v různých situacích - může být považována za největší výhodu CLIL především pro budoucí povolání.

                                                          
 http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/2965/vyuka-metodou-clil.html/

 

 

 

 

 

Datum vložení: 20. 10. 2016 0:00
Datum poslední aktualizace: 20. 10. 2016 0:00
Autor: Petr Soukal

Ovoce do škol

logo

Mléko do škol

logo

Fotogalerie

školní rajče

 

ZŠ a MŠ Nechanice

Základní škola a Mateřská škola Nechanice je školou spádovou a navštěvují ji děti nejen z Nechanic, ale i z blízkého okolí. Právním subjektem a příspěvkovou organizací je od 1. 1. 1995. Škola sdružuje: mateřskou školu, základní školu, školní jídelnu mateřské školy (výdejna) a školní jídelnu základní školy.

 

Partneři

Projekty